6 grudnia wGimnazjum nr 4 w Mielcu już po raz drugi odbył się Szkolny Konkurs Artystyczny „ Mam talent”. Przedsięwzięcie okazało się imprezą ze wszech miar udanąi potrzebną.
To jedyne chyba ogólnoszkolne forum, na którym swe umiejętności mogli zaprezentować uczniowie z różnych klas. Oprócz możliwości "wyłowienia talentów”, konkurs przyczynił się do integracji uczniowskiej społeczności, a także przeciwdziałał „szkolnej nudzie”. Uczniowie zaprezentowali 4 utwory wokalne, 3 prace plastyczne,
2 układy taneczny, 2 utwory na flecie, 1 na akordeonie oraz 1 na gitarze. Wszystkie występy spotkały się z żywym aplauzem publiczności i nagrodzone zostały głośnymi brawami,
a przychylne opinie jury zachęciły młodych artystów do dalszego rozwijania swoich talentów.
Komisja konkursowa najwięcej głosów przyznała Izabeli Nowak z kl. I a, Dominice Pieróg z kl. I aoraz Aleksandrze Snopkowskiej z kl. I b za hip-hopowy układ taneczny.
II miejsce zdobyły Wiktoria Gancarz z kl. II cza wykonaniepiosenki „Je veux”
oraz towarzyszące jej na scenie Kamila Maślanka z kl. II c i Natalia Książek z kl. II a, które wykonały układ choreograficzny. Na III miejscu uplasował się Albert Piekarski z kl. II c, który wykonał utwór na akordeonie pt. „Maszynka do świerkania”. Nagrodę publiczności zdobył „Zespół zgrany, trąbka, pompka i organy” w składzie: Patryk Borek z kl. III a, Patryk Gaj z kl. III a, Jakub Kobos z kl. III b za wykonanie piosenki „ Zawsze coś, oj tam, oj tam”.
Atrakcją imprezy był występ gości: akrobatycznego zespołu „Flexible Acrobatic Duo”
z Rzeszowa, który tworzą dwie fantastyczne dziewczyny: Anna Węklar i Katarzyna Augustyniak oraz mielczanina Jakuba Kipy – wielokrotnego medalisty w Zawodach
w Układaniu Kostki Rubika.
Tegoroczny konkurs utwierdził nas w przekonaniu, że warto taką imprezę kontynuować
w następnych latach, ponieważ szkoła jest dla młodzieży, a nie odwrotnie. Organizatorkami konkursu były nauczycielki p. Bogusława Zielińska i p. Ewa Rzeszutek.
W dniach 13-14 grudnia 2012 r. w pomieszczeniach Regionalnego Centrum Transferu Nowoczesnych Technologii Wytwarzania odbył się III mielecki Festiwal Nauki i Techniki.
Nasza Szkoła przygotowała swoje stoisko, na którym zaprezentowaliśmy:
- niektóre projekty edukacyjne zrealizowane w naszej szkole: Socrates Comenius, „Matematyka jest piękna”, „Ciekawe zjawiska - pioruny”, „ Profil zdrowotny współczesnego ucznia gimnazjum”,
- ciekawe doświadczenia z fizyki, chemii i biologii, które prezentowali uczniowie z kl. II b (Marcel Orłowski, Mateusz Gujda, Michał Kruczek, Justyna Kiełbasa, Katarzyna Burek, Magdalena Malikowska) i kl. III b (Agnieszka Siry, Agnieszka Truniarz, Aneta Stachnik, Krzysztof Pająk) pod kierunkiem p. Teresy Kawiorskiej, p. Barbary Pyrz i p. Bogusławy Michalcewicz,
- wystawę zwierząt wykonanych techniką origami przygotowaną przez ucznia z kl. III b Beniamina Żelaznego,
- film z doświadczeniami nagranymi przez uczniów kl. III b (Piotra Chmielowca, Wojciecha Pazdro, Gabrielę Czaję, Natalię Lis, Klaudię Mieszkowicz, Agnieszkę Siry i Martynę Krawiec).
Wiecej zdjęć z festiwalu (kliknij)
Dodatkową atrakcją dla odwiedzających nasze stoisko była możliwość degustacji pysznych ciasteczek upieczonych na tę okazję przez uczennice z kl. III b Karolinę Śpiewak i Darię Rybińską.
Na młodszych zwiedzających czekały dodatkowe upominki - niespodzianki w postaci zakładek do książek ze zwierzątkami oraz prace wykonane techniką orgiami.
Wspaniała atmosfera panująca na naszym stoisku oraz liczne atrakcje przyciągnęły ogromną liczbę zwiedzających, za co bardzo dziękujemy !
A oto lista zaprezentowanych przez nas doświadczeń:
Doświadczenia fizyczne i prezentowane zjawiska fizyczne:
1. Działo magnetyczne (oddziaływania magnetyczne)
2. Generator Van de Graaffa (wytwarzanie piorunów)
3. Wahadło Newtona (zasada zachowania energii)
4. Rollercoaster (siła ciężkości)
5. Magiczne okulary(siatka dyfrakcyjna- rozszczepienie światła)
6. Lewitujące magnesy (oddziaływania magnetyczne)
7. Polaroidy ( znikanie światła)
8. Półkule magdeburskie (ciśnienie atmosferyczne)
9. Elektromagnes (oddziaływanie prądu z polem magnetycznym)
10. Żyroskop (urządzenie do pomiaru lub utrzymywania położenia kątowego, działające w oparciu o zasadę zachowania momentu pędu)
Doświadczenia chemiczne i biologiczne:
1. Piwo z herbaty
2. Strzelające iskry
3. Balansujące sztućce
4. Magiczny palec
5. Tańczące skrawki papieru
6. Żywe zapałki
7. Ciecz nieniutonowska8. Burza w probówce
9. Kolorowy wir
10. Niewidzialny atrament
11. Złudzenia optyczne
Doświadczenia prezentowane na filmie:
1. Napięcie powierzchniowe: 3 doświadczenia
2. Podciśnienie
3. Polarna budowa wody
4. Tornado
5. Skaczące jajko
6. Balansująca świeczka
7. Kolorowy wir
8. Bańki kanciaste
9. Ocean w butelce
10. Jak zrobić kolorowe wiry na paznokciach?
11. Rozkwitające kwiaty
Rok Szkoły z Pasją ma na celu zapewnienie odpowiedniego do potrzeb i możliwości, rozwoju każdego ucznia. Szkoła to nie tylko lekcje. Szkoła umożliwia również prowadzenie ciekawych działań pozalekcyjnych, współtworzonych przez organizacje pozarządowe. Jest to jeden ze sposobów wzbogacenia oferty szkoły o elementy, dzięki którym dzieci i młodzież uczą się zaangażowania, współpracy, aktywności obywatelskiej, wrażliwości na potrzeby innych, wolontariatu lub rozwijają swoje pasje i talenty.
Indywidualne podchodzenie do potrzeb uczniów, odkrywanie ich uzdolnień i zainteresowań jest jednym z najważniejszych zadań szkoły. W każdym uczniu drzemie bowiem jakiś talent, każdy ma inne potrzeby rozwojowe, możliwości i pasje. Niezmiernie ważne jest nie tylko rozbudzanie tych pasji, ale umiejętne ich rozwijanie. Dla zapewnienia możliwie najlepszych efektów konieczne jest włączenie w ten proces wielu podmiotów. Dlatego w roku szkolnym 2011/2012 będziemy zachęcać jak największą liczbę uczestników do aktywnego angażowania się w tworzenie bogatej oferty edukacyjnej. W ten sposób chcemy przyczynić się do zmiany oblicza szkoły, aby stawała się ona miejscem coraz bardziej przyjaznym oraz lubianym przez uczniów. Szkoła z ciekawą ofertą edukacyjną sprawi, że nauka będzie dla uczniów szczególnie pasjonująca. Dlatego właśnie rok szkolny 2011/2012 ogłosiłam Rokiem Szkoły z Pasją.
Szkołę z pasją kreują przede wszystkim ludzie. Dlatego tak ważne w tym roku będzie podkreślanie roli wszystkich osób zaangażowanych w życie placówki. Przyjazną i ciekawą szkołę tworzą nie tylko dyrektor i nauczyciele, ale także rodzice i środowisko zewnętrzne, w tym organizacje pozarządowe i jednostki samorządu terytorialnego.
W szkole z pasją kierujemy się następującymi zasadami:
Uczeń jest najważniejszy.
Szkoła składa się z uczniów, nie z klas. Każdy z nich ma inne potrzeby rozwojowe, pasje, zainteresowania, warunki domowe i możliwości. Dlatego ważny jest indywidualny, odpowiedni do potrzeb i możliwości, rozwój każdego ucznia, a jednocześnie uczenie go współpracy, wrażliwości na potrzeby innych, działania dla dobra wspólnego.
Rodzice są współtwórcami szkoły.
Troszczą się o jakość i atrakcyjność edukacji dla swoich dzieci. Oczekują od szkoły skutecznej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, prowadzonej z pasją i w bliskiej z nimi współpracy. Wymagają tego nie tylko od szkoły, ale i od organu ją prowadzącego. Interweniują konstruktywnie, w trosce o potrzeby i możliwości wszystkich dzieci. Współpracują ze szkołą, dzięki czemu wzbogacają jej potencjał, dając jednocześnie dziecku pozytywny przykład angażowania się w sprawy społeczne.
Nauczyciel rozbudza pasje uczniów.
Nauczyciel z pasją motywuje do nauki, odkrywa i rozwija talenty swych uczniów. To dzięki zaangażowanym i twórczym nauczycielom-pasjonatom, którzy wykorzystują różnorodne możliwości wzbudzenia zainteresowania uczniów swoim przedmiotem lub tematem prowadzonych zajęć, szkoła jest atrakcyjna i pobudza uczniów do rozwoju.
Dyrektor liderem postępu w szkole.
Na czele szkoły z pasją stoi dyrektor z pasją. To z jego udziałem, w kontakcie z rodzicami, nauczycielami i organizacjami pozarządowymi, tworzy się dobra szkoła, czyli taka, która nie tylko dobrze uczy, ale też jest dobrym miejscem pracy i wzorem społecznego zaangażowania uczniów i nauczycieli.
Szkoła to nie tylko lekcje.
Atrakcyjną ofertę pozalekcyjną współtworzą organizacje pozarządowe. Są one jednym ze sposobów na wzbogacenie oferty szkoły. Angażując uczniów w realizowane w szkołach projekty uczą ich zaangażowania, współpracy, aktywności obywatelskiej, wrażliwości na potrzeby innych, wolontariatu lub rozwijają ich pasje i talenty.
Akademia Lokalna Sieci Cisco
W naszej szkole w ramach Lokalnej Akademii Sieciowej CISCO można uzyskać bezpłatnie oficjalny certyfikat CISCO.
Posiadamy instruktora z uprawnieniami do prowadzenia szkoleń w zakresie kursu IT Essentials. Uczniowie mogą bezpłatnie uczestniczyć w szkoleniu i po zdaniu wymaganych egzaminów w naszej szkole otrzymają oficjalny certyfikat CISCO.
Kurs jest prowadzony przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii multimedialnych, egzaminy zdawane są on-line na serwerze egzaminacyjnym w USA. Materiały do nauczania są dostępne w języku polskim oraz angielskim.
Kurs IT Essentials przygotowuje również do uzyskania zewnętrznego certyfikatu CompTIA A+. Zaliczenie kursu uprawnia do otrzymania zniżki od opłaty egzaminacyjnej. Więcej o certyfikacji można dowiedzieć się na stronie www.CompTIA.org.
Zagadnienia objęte kursem:
1. Wprowadzenie do komputerów osobistych
2. Bezpieczne procedury laboratoryjne
3. Montaż komputera - krok po kroku
4. Podstawy konserwacji i rozwiązywanie problemów
5. Podstawy systemów operacyjnych
6. Podstawy laptopów I urządzeń mobilnych
7. Podstawy drukarek I skanerów
8. Podstawy sieci
9. Podstawowe zabezpieczenia
10. Umiejętności komunikacyjne
11. Komputery osobiste dla zaawansowanych
12. Systemy operacyjne dla zaawansowanych
13. Laptopy i urządzenia mobilne dla zaawansowanych
14. Drukarki i skanery dla zawansowanych
15. Zaawansowane zagadnienia sieciowe
16. Zaawansowane zagadnienia bezpieczeństwa
Kurs PC Hardware and Software jest podzielony na dwie części. Część pierwsza (rozdziały 1-10) obejmuje podstawową wiedzę i umiejętności, zaś część druga (rozdziały 11-16) stanowi uzupełnienie i doskonalenie zdobytych juz kompetencji.
Korzyści dla posiadacza certyfikatu
Certyfikat IT Essentials to międzynarodowy dokument potwierdzający umiejętności zawodowe. Certyfikat honorowany jest na całym świecie, potwierdza wysoki poziom wiedzy oraz znajomość rozwiązań technologicznych firmy Cisco Systems.
Certyfikat IT Essentials zapewnia:
- podwyższenie poziomu umiejętności z zakresu budowy i obsługi komputera,
- posiadanie kwalifikacji uznawanych na świecie,
- poprawę zawodowych perspektyw i mobilności,
- dostęp do materiałów i programów, m.in.:
- CISCO VIRTUAL DESKTOP - Symulator komputera stacjonarnego;
- CISCO VIRTUAL LAPTOP - Symulator komputera mobilnego;
- CISCO POCKET TRACER - Zaawansowane narzędzie do budowy i symulacji sieci komputerowych
Program Cisco Networking Academy realizuje w praktyce hasło nauczania internetowego (e-learning). Centralny serwer edukacyjny CNAMS (http://cisco.netacad.net) udostępnia akademiom pełny zestaw materiałów dydaktycznych oraz narzędzi do zarządzania wszystkimi aspektami programu. Dodatkowo CNAMS umożliwia bieżące testowanie nabytej przez uczniów wiedzy, śledzenie postępów nauczania oraz utrzymywanie odpowiedniej jakości kształcenia
Hasło dostępu do zasobów można uzyskać u (nauczyciela informatyki) instruktora Wiesława Zielińskiego.
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów w czasie zajęć pozalekcyjnych oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej. |
Wyposażoną w nowoczesny sprzęt pracownię komputerową z dostępem do Internetu i nowoczesnego oprogramowania szkoła otrzymała w lipcu 2007 roku w ramach projektu „Pracownie komputerowe dla szkół” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. |
Jednocześnie szkoła posiada drugą, starszą nieco pracownię, wykorzystywaną głównie do wspomagania technologią komputerową i informacyjną procesu dydaktycznego w ramach nauczania poszczególnych przedmiotów. |
Poniżej przedstawiamy wykaz zajęć oraz inicjatyw (w nawiasach wskazanie na efekty), jakie mają miejsce w szkolnej pracowni komputerowej i/lub z wykorzystaniem sprzętu znajdującego się w pracowni: |
|
W naszej szkole nauczyciel informatyki wraz z uczniami na kółku informatycznym opracowali w oparciu o PHP i MYSQL system "Intermetowy - wirtualny dziennik''. Wirtualny dziennik stanowi elektroniczny odpowiednik dziennika tradycyjnego i ma za zadanie ułatwić pracę nauczycielom i dyrektorom szkół. Jego wdrożenie i pełne wykorzystanie pozwala na:
|
|
|
|
Uczniowie w Konkursie z Informatyki organizowanym przez Kuratori um Oświaty w Rzeszowie uzyskują tytuły laureata bądź finalisty, (29 laureatów z informatyki), rok 1997- 3 laureatów i 1 finalista, rok 1998- 3 laureatów, rok 1999- 3 laureatów i 3 finalistów, rok 2001- 3 laureatów, rok 2004 – 1 laureat, 2005 – 1 finalista, 2006 – 1 laureat, 2007 – 2 laureatów i 1 finalista, 2008 – 1 laureat, 2009 – 2 laureatów, 2010 – 2 laureatów, 2011 – 2 laureatów, 2012 – 3 laureatów, 2013 – 5 laureatów.
W 2010 roku od Podkarpackiego Kuratora Oświaty szkoła uzyskała tytuł „ Szkoła przyjazna utalentowanej młodzieży”, a w 2011 roku Ministerstwo Edukacji Narodowej przyznało szkole tytuł Szkoły Odkrywców Talentów
W 2007 roku w I Międzynarodowym Podkarpackim Konkursie Informatycznym uczniowie zajęli zespołowo pierwsze miejsce i drugie indywidualnie.
W 2002 roku w VII Ogólnopolskich Zawodach Młodzieży Szkolnej (w dziedzinie: obsługa komputerów), które odbyły się pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu, zajęli drugie miejsce w kategorii grupy młodszej, indywidualnie trzecie miejsce.
Strona internetowa Gimnazjum nr 4 w Mielcu w 2011 i 2012 roku w V i VI Podkarpackim Konkursie "Witryna internetowa mojej szkoły" organizowanym przez Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, zdobyła II miejsce w województwie.
Nauczyciel informatyki posiada uprawnienia egzaminatora ECDL Core, ECDL e-citizen, ECDL webstarter, E-nauczyciel, jest trenerem CISCO IT Essentlals, egzaminatora OKE z informatyki nr 3-86040, ukończył kurs „Andragogika i organizacja pracy uczestnika kształcenia na odległość”, brał czynny udział w III i V Ogólnopolskim Forum Koordynatorów Technologii Informacyjnej, na które napisał kilka publikacji dotyczących wykorzystania technologii informacyjnej na różnych przedmiotach nauczania
rok szk. 2018/2019
PASOWANIE NA CZYTELNIKA
CZY ZNASZ TĘ POSTAĆ LITERACKĄ?
WYSTAWA PLAKATÓW POPULARYZUJĄCYCH LEKTURY SZKOLNE
JAK POWSTAWAŁA KSIĄŻKA?
NARODOWE CZYTANIE W NASZEJ SZKOLE
rok szk. 2017/2018
Laureaci Miejskiego Konkursu Bibliotecznego
Wyniki Miejskiego Konkursu Bibliotecznego
Polska Niepodległa lata 1918-1939
CZY ZNASZ TĘ POSTAĆ LITERACKĄ?
NAGRODY ROZDANE!
JAK POWSTAWAŁA KSIĄŻKA?
rok szk. 2016/2017
Wyniki Miejskiego Konkursu Bibliotecznego
CZY ZNASZ TĘ POSTAĆ LITERACKĄ?
JAK POWSTAWAŁA KSIĄŻKA?
KSIĘGA REKORDÓW GUINNESSA….. I NIE TYLKO
rok szk. 2015/2016
CZYTANIE JEST FAJNE I CZYNI NAS MĄDRZEJSZYMI
KONKURS BIBLIOTECZNY „JAK POWSTAWAŁA KSIĄŻKA?” ROZSTRZYGNIĘTY!
rok szk. 2014/15
Konkurs "Jak powstała książka"
Uroczystość wręczenia nagród lauretom Miejskiego Konkursu Bibliotecznego
Uroczystość pasowania na czytelnika w bibliotece szkolnej!
Wyniki Miejskiego Konkursu Bibliotecznego
Mistrzowie konkursu frazeologicznego!
Pasowanie na czytelnika biblioteki szkolnej
Biblioteczny Konkurs Frazeologiczny
Szkolny konkurs biblioteczny „Jak powstawała książka?”
W szkolnej bibliotece odbył się dwuetapowy konkurs dotyczący historii powstania książki. Pierwszy etap przeprowadzono w dniu 28 października 2014 r. W rywalizacji wzięło udział 15 uczniów z klas pierwszych gimnazjum.
Celem pracy było rozwiązanie testu wyboru składającego się z 23 zadań. Współzawodnictwo sprzyjało twórczemu myśleniu. Do drugiego etapu zakwalifikowały się trzy uczennice z klasy I c, które rozwiązały test składający się z dziesięciu zadań.
Wyłoniono zwycięzców: I miejsce – Weronika Solarska, II miejsce – Zuzanna Piekarska, III miejsce – Justyna Janus.
Uczestnikom serdecznie gratulujemy, a wszystkich gimnazjalistów zapraszamy do biblioteki szkolnej, szczególnie do działu „Bestsellery dla młodzieży”.
Biblioteka prenumeruje:
Victor
Victor Junior
Kumpel
Życie Szkoły
Biblioteka
Głos Nauczycielski
Andrzej Klawitter, Jedynaczka
Porusza trudne tematy, które dotyczą dzisiejszej młodzieży, i robi to z dużą delikatnością, a jednocześnie z mocnym akcentem. Basia – osierocona przez matkę siedemnastolatka, która czuje się odpowiedzialna za dom, ukochane rodzeństwo, ojca lekkoducha i własną edukację, oraz Kasandra – rozpieszczona córka zamożnych ludzi, zagubiona w życiu, mająca do niego zgoła inne podejście – to bohaterki powieści. Mimo że mają różne spojrzenie na świat, łączy je przyjaźń. Prostolinijna Basia bywa bezradna wobec egzystencjalnych wywodów przyjaciółki, lecz nie wie, że ta zazdrości jej szarej codzienności i uciążliwych obowiązków. Choć temat powieści jest poważny, w dialogach nie brakuje humoru i celnych spostrzeżeń dotyczących współczesności. Absolutnym zaskoczeniem jest zakończenie, które zdaje się wywracać powieść do góry nogami.
Agnieszka Gil: Dziki szczaw
Upalny lipiec, maleńka wioska położona nad Pilicą, z dala od wielkich miast,
w środku pachnących żywicą lasów. Piętnastoletnia Łucja wraz z matką przyjeżdża na wakacje. Tu spotyka Mirka, miejscowego chłopaka, który właśnie dostał się do technikum
w pobliskim miasteczku. Słońce grzeje, serca zaczynają drżeć, ale trudno im się zbliżyć, nieraz nawet zwyczajnie porozmawiać – wyraźnie widać różnicę między dziewczyną z miasta a chłopakiem ze wsi. Ona zachwyca się świnkami wietnamskimi w gospodarstwie agroturystycznym, dla niego świnka to świnia – nad czym się tu roztkliwiać? Ona nie może się nadziwić, że za kogoś wybierają rodzice – on boi się sprzeciwić ojcu. Mnożą się nieporozumienia i przeszkody. Wreszcie zjawia się „ten trzeci”, Sławek…
To książka o chłopcu i dziewczynie, o pierwszym uczuciu, nieśmiałości, ambicjach rodziców i własnych marzeniach, o konkurencji i zazdrości. I o pszczołach.